Evergreen content – czyli co dobrego możesz zrobić dla swojej strony internetowej przykłady

Content wiecznie na czasie – czyli czym jest evergreen content i dlaczego jest tak ważny?

Być może wydaje Ci się, że w obecnym świecie contentu – w którym rządzi krótki przekaz, najlepiej w formie video – nie ma miejsca na treści blogowe, bo zapewne wszystko zostało już opisane. Więc po co właściwie tracić czas na tworzenie długich treści, skoro ich popularność skończy się – jak w przypadku stories – po 24 godzinach? I tutaj wchodzi on – evergreen content – cały na… zielono! W tym tekście spróbuję Ci udowodnić, że istnieją jeszcze tematy, których termin ważności nie dotyczy, a co więcej – nawet jeśli wielu już go opisało – Twoja treść wciąż może być najlepsza!

Evergreen content, content wiecznie zielony, czy content wiecznie żywy – nieważne, jak go nazywasz, ważne, byś wiedział, jak bardzo jest istotny dla Twojej marki! Sama lubię definiować go jako treści ponadczasowe, które nigdy się nie zestarzeją, zawsze będą na czasie i co za tym idzie, zawsze znajdą się odbiorcy chętni, by je przeczytać. Dlatego właśnie tak ważne jest, abyś evergreen content miał na swojej stronie! Ale uporządkujmy wiedzę – przeczytaj nasz krótki poradnik o evergreen content!

Czym jest evergreen content i jak wpływa na SEO?

Evergreen content to taki rodzaj treści, która pozostaje zawsze aktualna i nieustannie dostarcza odbiorcom wyczerpujących informacji. Przykładami evergreen content na stronie internetowej są m.in.: treści poradnikowe, recenzje, instrukcje, FAQ, case study, słowniki czy porównania. W opozycji do nich mamy pozostałe treści – reportaże, newsy, felietony, zestawienia najnowszych trendów, raporty i statystyki czy nowinki.

Evergreen content to taki rodzaj treści, która jest aktualna dziś, będzie aktualna również jutro oraz kilka lat po jej publikacji. To rodzaj contentu opornego na upływ czasu, ale generującego nieustanny ruch na stronę internetową. Evergreen content pracuje na popularność Twojej strony przez długi czas i systematycznie dostarcza na nią nowych użytkowników. Od tego, jak dużo evergreen contentu masz na swojej stronie oraz od tego, jak wartościowe są pozostałe treści zależy, czy użytkownicy, który trafią na Twoją stronę, staną się Twoimi klientami.

Ogromną zaletą evergreen content jest to, że wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce. Dobra jakość treści oraz wiecznie interesujący użytkowników temat to sygnał dla Google’a, że to, co im oferujesz jest wartościowe, i warte wyświetlenia również dla innych odbiorców. Jednak jak we wszystkim, ważne również by przy tworzeniu evergreen contentu potrafić zachować umiar i poza nim dostarczać swoim odbiorcom również inne wartościowe, bieżące treści. Warto przeplatać treści nietracące na aktualności newsami i najnowszymi trendami.

Czy evergreen content wpływa na wizerunek i komunikowanie marki?

Tak! Moja odpowiedź nie mógłby być bardziej twierdząca. Tworząc evergreen content stawiamy się w roli eksperta i dostarczamy naszym odbiorcom, w tym potencjalnym klientom wartości. Tylko od nas zależy, jak dobrze przygotowane będą treści, jak dużo wiedzy w nich zawrzemy oraz jak przez ich pryzmat postrzegać nas będą odbiorcy.

Jednym z najbardziej popularnych rodzajów wiecznie zielonego contentu są poradniki. Osobiście uwielbiam ten rodzaj treści – zarówno ich tworzenie, jak i odbiór tych, które stworzył ktoś inny dla mnie jako odbiorcy. Poradniki umożliwiają bardziej rozbudowane odpowiedzi na pytania, które mogliby zadać odbiorcy marki. Podpowiadamy za ich pomocą i edukujemy, dokładnie omawiając dany case.

Następne w kolejności – recenzje – choć pozornie może się wydawać, że ulegają szybkiej dezaktualizacji, dostarczają witrynie ruchu w ujęciu długofalowym. Pamiętaj, że użytkownicy przed dokonaniem zakupu sprawdzają różne rodzaje informacji o produkcie, w tym także opinie innych użytkowników. Umieszczając produkt na swojej stronie internetowej musisz zadbać o niego kompleksowo, przygotowując jego opis, artykuły sponsorowane, ale też udostępniając recenzje napisane przez zadowolonych konsumentów. To te ostatnie upewniają potencjalnych klientów, że zakup jest dobrym wyborem, ale przekładają się też na generowanie ruchu na stronie.

Jak jeszcze możesz stworzyć evergreen content? Pochwal się swoimi sukcesami za pomocą case study. Takie dzielenie się wiedzą zaprocentuje podwójnie – zyskasz nie tylko wartościowy content na swoją stronę, ale też pokażesz swoim klientom, że jesteś wartościowym partnerem w biznesie. Nie obawiaj się, że ktoś podpatrzy Twój pomysł, nie bój się też opowiadać o swoich porażkach – te również warto pokazywać, wyjaśniając jak podeszło się do problemu i jakie wnioski z nich wyciągnięto.

Ponadto, wartymi uwagi są też wszelkiego rodzaju listy oraz wyjaśnienia pojęć. Sprawdź, np. za pomocą answerthepublic.pl na jakie pytanie związane z branżą, w której działasz szukają odpowiedzi Twoi odbiorcy i opublikuj wyczerpującą odpowiedź na swojej stronie.

Sezonowość – czy ma znaczenie w kontekście evergreen content?

Ustaliliśmy już jakie rodzaje treści mają potencjał evergreen content, ale czy jest jeszcze coś, co powinniśmy wziąć pod uwagę tworząc treści, które mają być „zawsze na czasie”? Odpowiedź brzmi – tak, i jest to sezonowość tematu.

Jeśli jakiś temat jest popularny przez dłuższy czas, wykorzystaj to i stwórz na jego bazie tekst na stronę. To, czy temat jest na topie, czy też cechuje go wyłącznie przejściowa popularność możesz łatwo monitorować za pomocą narzędzia – Google Trends, które pomaga określać w jaki sposób na przestrzeni czasu zmieniła się jego popularność.

Jakie cechy powinien posiadać evergreen content?

Wiecznie zielony content musi kompleksowo opisywać dany temat. Jeśli pod lupę weźmiemy na przykład sekcję FAQ (frequently asked questions), im bardziej wyczerpująco odpowiemy na najczęściej zadawane pytania, tym więcej informacji na nasz temat otrzyma odbiorca i tym bardziej wzrośnie jego zaufanie do naszej witryny. A ponadto wzrasta wartość witryny. Należy pamiętać, że FAQ wymaga dokładnego przeanalizowania, na które, konkretne pytania odpowiedzi będą wartością dla odbiorcy. Przygotowanie tej sekcji jest pracochłonne, ale bez wątpienia warto się poświęcić.

Kolejna sprawa to dobór odpowiednich słów kluczowych, które zwiększają szansę na to, że użytkownik znajdzie daną treść w sieci. W doborze ich pomocnym narzędziem jest np. answerthepublic.pl, Ahrefs, Senuto, Google Trends, Semstorm. Poza odpowiednim zagęszczeniem słów kluczowych warto zadbać także o optymalizację tekstu poprzez nagłówki, wyróżniki, crosslinki czy „alt-y”. Warto pamiętać też o doborze słownictwa do odbiorcy, który będzie korzystał z naszej evergreenowej treści. Nie bez znaczenia jest również aspekt wizualny treści. Poza dostosowaniem fraz kluczowych oraz optymalizacją SEO, warto wziąć pod uwagę, aby układ tekstu, grafiki, kolorystyka, fonty były atrakcyjne dla oka czytelnika.

Ostatnią, choć nie mniej ważną – cechą evergreen contentu jest aktualizowanie jej! Tak, wiem, brzmi to nieco jak zaprzeczenie wszystkiego, co do tej pory sobie ustaliliśmy – bo po co aktualizować coś, co jest wiecznie na czasie – ale żeby evergreen pozostawał evergreenem musi być aktualizowany. Nie mówimy tu o pisaniu treści od nowa, a jedynie lekkim redagowaniu pojedynczych akapitów, jeśli coś w temacie, w jakim się wypowiadamy ulegnie zmianie. Aktualizowanie evergreen contentu warto rozumieć w tym przypadku jako zabezpieczanie treści przed jej dezaktualizacją.

Podsumowanie

Evergreen content to taki, który po prostu musisz mieć na swojej stronie. Często przygotowanie go wymaga o wiele więcej pracy, ale opłaca się, bowiem będzie przynosił pozytywne efekty na długo po opublikowaniu. Tworząc treści dla swojej marki warto łączyć fresh content (newsy) z evergreen contentem (wiecznie aktualnymi treściami) po to, aby zgarniać każdy rodzaj ruchu z wyszukiwarki. Traktuj evergreen content jako kluczowy filar w strategii tworzenia treści na swoją stronę i pamiętaj, że czas poświęcony na jego stworzenie będzie potęgował przez długie lata istnienia Twojej marki.

Mimo, że obecny Internet aż kipi od różnych rodzajów treści, które nieustannie i w różnym stopniu walczą o uwagę odbiorcy, wciąż jest w nim także miejsce na tematy, które nie tracą na popularności.

Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, która już w trakcie studiów zdobywała pierwsze doświadczenia zawodowe w marketingu internetowym, z naciskiem na komunikację w social media. Przez kilka lat związana była też z branżą farmaceutyczną, gdzie tworzyła reklamy telewizyjne, radiowe i prasowe dla leków i suplementów diety, a także odpowiadała za tworzenie treści dla jednej z wiodących aptek internetowych. Pomysłodawczyni Twórców Contentu i pasjonatka działań w internecie. Prywatnie entuzjastka zdrowej diety, aktywności fizycznej i miłośniczka psów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O nas​

Twórcy Contentu to platforma sprzedażowa oferująca zakup pojedynczych treści dla Twojej marki. Kup tekst na stronę internetową, bloga czy do social media!

Godziny pracy

Pon – pt: 8:00 – 17:00

Pozostańmy w kontakcie

Biuro

Jagny 14, Warszawa

Telefon

© 2024 TworcyContentu.pl