Content marketing – dlaczego warto w niego inwestować?

Content marketing można sklasyfikować jako wszystkie działania związane z publikacją treści dla Twojej marki – na stronie internetowej, na profilach społecznościowych, w komunikatach reklamowych. Contentem są zarówno teksty, grafiki, jak i video. Dlaczego content marketing jest tym, w który warto inwestować? O tym przeczytasz w poniższym tekście!

Skuteczny content marketing – co to oznacza?

Codziennie przetwarzamy ogromne ilości treści – zarówno tych w formie tradycyjnych tekstów, jak i w formie graficznej oraz video. Ostatnie należą obecnie do najchętniej przyswajanego rodzaju contentu, a im krótsze, tym lepiej. Żyjemy bowiem w czasach krótkich wiadomości, memów oraz kilkusekundowych reels’ów, Jednak to nie długość komunikatu, a jego jakość oraz to, czy odpowiada on na potrzeby odbiorców (klientów) mają znaczenie.

Treści odpowiedzią na potrzeby klientów

Samo stworzenie treści i opublikowanie jej na stronie firmowej – niech to będzie artykuł – nie gwarantuje, że klienci Twojej marki będą go chętnie czytać. Nie pomoże też wiele jego bogata promocja, jeśli – i tu mamy wartość kluczową – nie jest on odpowiedzią na zapotrzebowanie Twojej grupy odbiorców. Możesz bowiem stworzyć artykuł na modny w danej chwili temat, jedynie po to, by wypromować swoją markę, przyciągając na nią czytelników. Ale zapewniam, że po chwili pozornej świetności odbiorcy danego komunikatu odejdą, a Twoi realni klienci, których mogłeś zatrzymać na dłużej mniej popularną, ale za to powiązaną z ich potrzebami tematyką nie będą nim w ogóle zainteresowani.

Content marketing to w rzeczywistości wymagająca dużego przygotowania forma marketingu. A to wszystko przez konieczność planowania w dłuższej perspektywie oraz nieustannego analizowania potrzeb klientów oraz konkurencji, aby stworzyć najbardziej efektywny content.

Strategia content marketingowa zakłada tworzenie oraz udostępnianie atrakcyjnych dla odbiorcy treści. Treści te muszą być zgodne z ich zainteresowaniami, najlepiej, aby odpowiadały na ich aktualne zapytania.

Jakie cechy powinien mieć dobry content?

Treści, które tworzysz dla swoich odbiorców muszą mieć wartość merytoryczną. Oznacza to, że powinny zawierać maksymalną ilość wartościowych informacji, które interesują użytkownika i przybliżają go do znalezienia odpowiedzi na nurtujące go pytania. Content, który proponujesz swoim odbiorcom powinien być unikatowy. Pamiętaj, że nawet jeśli podążasz za jakimś trendem (widoczne obecnie w przypadku reels’ów na Instagramie) warto dodać coś od siebie, aby nie był on w 100% identyczny z tym, co przedstawili Twoi poprzednicy.

Dobry content powinien być użyteczny – dostarczać wiedzy, odpowiedzi na pytania odbiorców, proponować rozwiązania problemu. Musi być też konkretny i oryginalny – nie warto powielać tych samych odpowiedzi. Kolejne cechy dobrego contentu to wiarygodność i poparcie wiedzą merytoryczną. Treści, które dostarczasz swoim odbiorcom powinny być dla nich wartościowym źródłem informacji. Dobry content to także taki, który skłania odbiorcę do przemyśleń, czy dalszej dyskusji (np. w komentarzach). Warto również, aby cechował się aktualnością – zwróć uwagę, że nie tylko najnowsze newsy, ale też evergreen content to rodzaje treści, które najbardziej lubi Google i najchętniej pokazuje je w TOP wynikach wyszukiwania.

Skuteczny content marketing to treści przedstawione odbiorcom w atrakcyjnej dla nich formie. Wybór formy przekazu musi być poprzedzony przeprowadzeniem wnikliwej analizy klienta oraz tego, z jakich środków przekazu najczęściej i najchętniej korzysta. Treść atrakcyjna, to także taka, którą odbiorca bez problemu rozumie. Dlatego warto pamiętać o tym, by przekaz nie był za trudny – istnieje duża szansa, że odbiorca porzuci go, a nawet trwale zniechęci się do marki. Podobnie, jeśli treść będzie zbyt łatwa – wówczas użytkownik uzna ją za trywialną czy nudną i również mało prawdopodobne, że wróci na Twoją stronę.

Nie możemy zapomnieć o jeszcze jednej, bardzo istotnej cesze skutecznego content marketingu, jest nią zgodność z zasadami SEO. Miejscem „lokowania” większości przekazów content marketingowych jest internet, dlatego też zadbanie o optymalizację tekstu pod kątem pozycjonowania ma ogromne znaczenie. Szczególnie, jeśli chcemy trafić do nowych odbiorców. Zadbaj więc o odpowiedni dobór słów kluczowych, nagłówki, meta description oraz linkowanie wewnętrzne.

Dlaczego warto inwestować w content marketing?

Wartościowy content marketing umożliwia zbudowanie trwałej relacji z odbiorcami marki, czyli jej potencjalnymi klientami. Jeśli dostarczamy odbiorcom regularnie wartościowych treści, budujemy ich zaufanie i przyzwyczajamy do swojej obecności, a ostatecznie to oni sami chcą „odbierać” nasze treści. Jednak to nie jedyne korzyści jakie możesz uzyskać dla swojej marki produkując wartościowe treści.

Korzyści content marketingu

Poznaj najważniejsze korzyści wynikające ze stosowania content marketingu w kontekście komunikowania swojej marki:

1. PRZYWIĄZANIE DO MARKI

Content marketing powinien bazować na potrzebach odbiorców i właśnie ten czynnik wpływa na jego skuteczność. Kreując treści dla konkretnych odbiorców oraz za pomocą konkretnych kanałów komunikacji tworzymy efekt przywiązania do marki oraz utrzymujemy uwagę odbiorcy w ujęciu długofalowym.

2. KREOWANIE WIZERUNKU EKSPERTA

Dobrą praktyką content marketingową, związaną z odpowiadaniem na potrzeby odbiorców jest tworzenie treści poradnikowych. To taki rodzaj contentu, który nie tylko jest w stanie w sposób wyczerpujący odpowiedzieć na pytania odbiorców, ale też wykreować nam – jako marce – wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Nieustannie jednak należy pamiętać o tym, by zachować wysoką jakość tworzonych treści.

3. Content marketing niski koszt

Marketing treści ma znaczenie – określa się, że jest nawet 60% tańszy niż w przypadku innych metod marketingowych: banerów, płatnych reklam czy billboardów. Koszt content marketingu i najczęściej wykorzystywanych do jego celu – strony internetowej oraz mediów społecznościowych jest znikomy w porównaniu do przygotowania np. kampanii reklamowej w mass mediach. Nawet jeśli dodamy do tego koszt promocji tekstu czy posta w social media, koszt monitoringu oraz koszt przygotowania (pracy zespołu kreatywnego) – wciąż będzie on mniejszy niż reklamy TV. Do tego należy podkreślić, że poniesiony koszt w przypadku content marketingu zwróci się kilkakrotnie.

4. ZWIĘKSZENIE WSPÓŁCZYNNIKA KONWERSJI

Marketerzy każdego dnia walczą o uwagę klienta, chcąc doprowadzić go do finalnego etapu, czyli zakupu. Sukces content marketingu zależy od tego, czy na każdym etapie lejka sprzedażowego będziemy proponować odbiorcom wartościowe treści. Warto pamiętać, że na każdym z tych etapów występują inni odbiorcy i konieczne jest stworzenie różnych rodzajów treści dla nich.

W przypadku content marketingu lejek sprzedażowy prezentuje się jak poniżej:

  • Prezentacja marki i zbudowanie zaufania odbiorcy;
  • Przekonanie odbiorcy do wybory produktu czy usługi jakie oferuje Twoja marka;
  • Sprzedaż bezpośrednia;
  • Utrzymanie zainteresowania klienta oraz ponowna sprzedaż przy zachowaniu dobrych relacji z klientem.

Content marketing – strategia

Content marketing wymaga planowania długoterminowego. Rozpoczynając pracę nad wartościowymi treściami dla marki warto wyobrazić sobie, co chcemy osiągnąć dla marki w określonym czasie. Będzie to łatwiejsze, jeśli podzielimy te cele na główne (takie, które chcemy osiągnąć w dłuższej perspektywie czasowej) oraz pośrednie (szybsze do osiągnięcia, a jednocześnie przybliżające do osiągnięcia celu głównego). Cele te, wraz ze szczegółowo określoną grupą odbiorców oraz kanałami dystrybucji treści stworzą strategię content marketingową, której przestrzeganie umożliwi skuteczne komunikowanie się marki.

Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, która już w trakcie studiów zdobywała pierwsze doświadczenia zawodowe w marketingu internetowym, z naciskiem na komunikację w social media. Przez kilka lat związana była też z branżą farmaceutyczną, gdzie tworzyła reklamy telewizyjne, radiowe i prasowe dla leków i suplementów diety, a także odpowiadała za tworzenie treści dla jednej z wiodących aptek internetowych. Pomysłodawczyni Twórców Contentu i pasjonatka działań w internecie. Prywatnie entuzjastka zdrowej diety, aktywności fizycznej i miłośniczka psów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O nas​

Twórcy Contentu to platforma sprzedażowa oferująca zakup pojedynczych treści dla Twojej marki. Kup tekst na stronę internetową, bloga czy do social media!

Godziny pracy

Pon – pt: 8:00 – 17:00

Pozostańmy w kontakcie

Biuro

Jagny 14, Warszawa

Telefon

© 2024 TworcyContentu.pl